Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji

W październiku 2021roku obchodziliśmy w naszej szkole Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji. Tegoroczne hasło brzmiało: „JESTEŚMY RÓŻNI – JESTEŚMY RAZEM”.  Już po raz 11- nasty staraliśmy się przybliżyć naszym uczniom  DAR  DYSLEKSJI, trudności związane z tą dysfunkcją ale i jej zalety. Wielu członków naszej społeczności musi pokonać wiele przeciwności związanych z uczeniem się, aby osiągnąć sukces.

Dziękuję wszystkim osobom, które zaangażowały się w pomoc uczniom z dysleksją rozwojową, opracowanie i stosowanie wymagań edukacyjnych, realizację działań mających na celu poszerzanie wiedzy o specyficznych trudnościach w uczeniu się, naukę sposobów relaksacji, uświadomienie młodzieży ich zalet, wskazanie sposobów radzenia sobie z negatywnymi emocjami.

Kl. 8A – p. Katarzyna Perniok – Prezentacja  multimedialna pt. ,,Pomoc dziecku z dysleksją?”

Kl. 7A – p. Justyna Szlagor – pogadanka, film tematyczny.

Kl. 5A – p. Bożena Kalitan i p. Anna Smerd – warsztaty (film, prezentacja), na temat różnych sposobów uczenia się. Uczniowie poznali mechanizmy zapamiętywania i poznali różne metody uczenia się, następnie wykorzystując metodę mapy myślowej podsumowali materiał z historii o starożytnej Grecji.

Kl. 7,8 – p. Bożena Dąbrowska – „Dyktando Niepodległościowe”, konkurs poprawnościowy oraz kampania promująca poprawną polszczyznę i znajomość podstawowych faktów i postaci współczesnej historii Polski. To także wspólna, aktywna formuła obchodów Święta Niepodległości, szczególnie w czasach pandemii , kiedy wspólne obchody są utrudnione. Poziom w tym roku był wysoki, choć oprócz nazw własnych czy nazw ulic, trudności sprawiła… ortografia.  Są takie trudności, które są typowe na przykład poprawny zapis słowa uchodźctwo czy nazwy wielką literą. Na takie aspekty szczególnie zwraca się uwagę, tworząc tekst dyktanda. Idea działania była taka, żeby z jednej strony w inny sposób spojrzeć na święto niepodległości w szkole, a z drugiej strony żeby wrócić do korzeni języka , zwłaszcza do jego poprawnego zapisu ortograficznego.

Serdecznie dziękuję!

Aleksandra Lignarska