W ramach realizacji projektu: „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej” z Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus uczniowie klasy IV a realizując zadania programu wychowawczego, jak rozwiązywać problemy przemocy w klasie i szkole? uczestniczyli w zabawie „ gra na emocjach”. Gra zawiera 100 kart z ikonami, za pomocą których uczniowie przedstawiają różne emocje towarzyszące im w różnych sytuacjach. Gdy jeden z uczniów zadawał pytanie zaczynające się od JAK SIĘ CZUJĘ GDY……?, pozostali uczniowie wykładali po jednej karcie, która według nich najbardziej pasowała do odpowiedzi na zadane pytanie. Osoba zadająca pytanie, wybierała jedną z tych kart, która najbardziej odpowiadała jej emocjom. Gracz, który ją wyłożył zdobywał punkt.
Gra stanowiła doskonałą okazję do rozwijania umiejętności komunikacyjnych, kształtowania empatii oraz budowania więzi między uczniami. Jednocześnie dzieci rozmawiały o wartościach i normach obowiązujących w klasie , jak ważna jest asertywność i tolerancja dla budowania właściwych i zdrowych relacji koleżeńskich.
Bogusława Golnik