Wycieczka 3-dniowa do Pragi i Skalnego Miasta

W dniu 12 czerwca klasa językowa 5B oraz 1 uczeń z klasy 5c wraz z wychowawcą panią Mariolą Sobecka-Drozda oraz opiekunami panią Alina Dreksler i panią Beatą Lewandowską wyruszyliśmy autokarem w 6-godzinną trasę do Pragi. Podróż przebiegła spokojnie, wszyscy z niecierpliwością czekali aż przyjedziemy na miejsce do Pragi. Nasz pierwszy wyjazd zagraniczny!

Gdy dojechaliśmy na miejsce, od razu zaczęliśmy zwiedzać Klasztor na Strahowie, następnie Loretę Praską, Zamek na Hradczanach, Most praski- most Karola, Mała Strana. Następnie zakupiliśmy pierwsze pamiątki i przejechaliśmy autokarem do hotelu na nocleg i obiadokolację . Drugiego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy w dalsze zwiedzanie Centrum Pragi wraz z panią przewodnik udaliśmy się w wiele ciekawych miejsc jak Plac Wacława, Wieżę z Prochowa. Udaliśmy się także na spacer po Dzielnicy Żydowskiej, zwiedzanie Teatru Narodowego, Rynku Starego Miasta- na trasie m.in. Ratusz z XVI w. ze słynnym zegarem „Orloj”, Pomnik Jana Husa, Ogród Waldstein i gotycki kościół Marii Panny. Po tak aktywnym dniu stanęliśmy na 2- godzinną przerwę wraz z jedzeniem i zakupem kolejnych pamiątek. Dzień skończyliśmy przyjazdem do hotelu na nocleg oraz zjedzeniem obiadokolacji. Następnego ostatniego dnia wycieczki udaliśmy się do Skalnego Miasta, jest to ok.200 km od Pragi. Następnie zaczęliśmy zwiedzać Skalne Miasto (Adsprach) w towarzystwie pani przewodnik. Widoki były przepiękne i byliśmy podekscytowani, bo w tym miejscu nagrywano Opowieści z Narnii. Nasza szkolna lektura, oczywiście zrobiliśmy tam mnóstwo zdjęć.
Chętnie słuchaliśmy Pani Przewodnik. Nie mogliśmy się doczekać pływania łódkami. Pogoda nam dopisała. Gdy wyczekiwaliśmy tego rejsu łódkami Pani Przewodnik poinformowała nas że będziemy musieli wejść po stromych schodach 4 piętra. Trochę baliśmy się ale pokonaliśmy swoje lęki. Wszyscy weszli i zaczęliśmy wchodzić na łódkę. Wszystkie obawy były zbędne, ponieważ, bardzo przyjemnie mam się płynęło. Po zwiedzaniu końcowym poszliśmy zjeść obiad i deser oraz kupić prezenty dla bliskich z wycieczki. Następnie przejazd do Polski i zakończenia wycieczki. Każdemu uczniowi z klasy językowej 5B podobała się 3-dniowa wycieczka do Pragi 🙂 Już nie możemy doczekać się kolejnej wycieczki zagranicznej za rok 🙂 Podróże uczą i poszerzają nasze horyzonty.