W tym roku szkolnym uczniowie kl.8E i 6C na lekcjach języka polskiego korzystali z lapbooków,dotyczących lektur i ortografii.
Tworzenie lapbooków to praca twórcza i dlatego satysfakcjonująca, ale też wymagająca i czasochłonna. Jest alternatywą dla tradycyjnych notatek, jak i prezentacji elektronicznych. By stworzyć lapbooka, należy dobrze zaplanować pracę, przyswoić sobie materiał, uporządkować notatki, wybrać najistotniejsze i najciekawsze informacje, a potem nadać im atrakcyjną formę. A pomysły naszych twórców naprawdę nie znają granic. Metoda ta rozwija kreatywność, zdolności manualne, umiejętność planowania – również tego przestrzennego, niewątpliwie uczy cierpliwości.
Jak pokazują zamieszczone zdjęcia, nauka z tak przygotowanych lapbooków to sama przyjemność. Będziemy do nich wracać przy powtórkach.
Wioleta Niedźwiecka